Friday, April 25, 2014

Vaskna järve jooks

Sellel teisipäeval avati 2014a Võrumaa pikamaajooksusari Haanja mägisel maastikul toimunud 7 km pikkuse ümber Vaskna järve jooksuga kuhu mina tõttasin pmst otse peale rasket tööpäeva.
Töölt koju jõudsin 16.20. Kiirelt 2 röstsaia või, mee ja banaanilõikudega mille kõrvale Isostari, õhtul valmis pandud spordikott õlale ja kiirelt Võru-Aardla risti kus minu mälu järgi 16 40 mind bussi peale peaks korjama. Kell sai juba 16.45 kui helistasin Tiiult ja siis selgus, et mind oodati hoopis linnas, Statoili juures, kust tavaliselt start on. Omast arust küll ütlesin, et tulen seekord teisest kohast a ju siis ainult mõtlesin, et ütlesin :) Igatahes läks kõik ikka hästi ja pisut enne viit vuras 9-kohaline bussike siiski ette. Rooli keeras igihaljas maratoonar Leili Teeväli isiklikult ja teiste hulgas veel peal mu esimene treener ja siiamaani vahest hüva nõuga aitav Tiiu Müürsepp ja paljusid spordivõistlusi oma kohalolekuga kaunistav Leilist mitte vähem igihaljam spordimees Väino Erilaid ;) Seega igati väärikas seltskond kellega ikka aegajalt koos võistlustel käin.
Kuna väljas oli mingi +18 kindlasti ja päike lõõmas korralikult siis nokkisin ikka korralikult ja kohalejõudes olin suht uimane ja väsinud. Võistlusriided kohe selga ja tavapärasele  3km pikkusele soojendusjooksule. Sellele järgnesid loomulikult kohustuslikutd dünaamilsed venitused ja jooksuharjutused. Enne starti veel mõned lahtijooksud ja ega enesetunne ausalt öeldes värskemaks küll ei muutunud :) Mikk oli kah väsinud ja lubas üldse jooksu 4,30km tempos läbi sörkida.... reetur :)
Stardipauk kõlas ja pmst kohe esimesele tõusule. Esimesed 500m läbisin 20 mehelises juhtgrupis, aga seejärel hakkasid ootuspäraselt terad sõkaldest eralduma ja esiviisik läks oma teed. Ise võtsin peale tõusu rahulikumalt ja peale esimest kilti olin 16.kohal. Peale seda hakkasin peale igat kilomeetrit oma positsiooni koha-paari võrra parandma. Kuuenda kildi alguseks olin tõusnud turvalisele 10.kohale. Kohe algas tõus, mis minu hinnangul võis olla ligi km pikk. Huh, vat see oli katsumus:)
Sellegipoolest jõudsin tõusu keskel järele veel kahele mehele, üks neist rohkem suusatajana tuntud Priit Narusk. Jooksime temaga pisut koos, aga mulle üllatuseks suutsin tast pisut lahti rebida ja pärsis soliidse vahe sisse saada. Adrenaliin ikka tõusis pmst lakke :) Päris tõusu lõpus jõudsin järele Raido Luukile, mehele, kes 10 päeva varem lõpetas Parkmetsa jooksu 17 kohaga ja edestas mind 19 sekundiga. Pisut jooksime koos ja algasidki viimased 500m, mis psmt ainult allamäge. Kiirendasime sammu :) 300 lõpuni ja spurtisin. Minu õnneks ta kaasa ei tulnud ja 7.koht ajaga 27,17 oli minu! Väga väsinud, aga väga õnnelik!
Käpasurumised eespool lõpetanutega ja ka hiljem tulijatega, kuivad riided selga ja 3 km pikkusele lõdvestusjooksule. Seejärel ülimaitsva taastusjoogi kallale ja sellks on Nutrend maasikamaitseline :) Nämma :)
Venitused ja kuna kõht oli ikka vahepeal päris tühjaks jõudnud minna siis tuli minna proovima kohalike tootjate hõrgutisi maitsema :) Võtsin ühe suure tüki võileivatorti, tüki kodujuustukooki, 2tk kohupiimakooki ja astelpajujook. Kõik see kokku vaid 2 euri ja ülimaitsev! ;)
Saalis toimus veel pisike kontsert mille järel hakati austasustama võitjaid ja vanuseklasside parimaid. Lisaks veel loosiauhinnad, mida jagus vähemalt pooltele. Loosiauhinnad moosipurgist kuni kartulikotini. Mul loosiõnne pole olnud ja ka seekord polnud eranad. Tiiul hakkas hale ja loovutas mulle ühe stritsli ja šokolaadileiva ;)
Koju jõudsin alles 23 paiku. Tuli väga hea uni :) Kahju ainult, et järgmisel päeval oli tööpäev ja ei saanud kauem magada.

No comments:

Post a Comment